Wie zijn wij?

Dakoor is een gemengd koor dat in 2012 is opgericht en telt 30 tot 35 leden.  Onze dirigent is Herma Timmer.  We zingen voornamelijk vierstemmige liederen:  (klassiek, eigentijds en wereldmuziek).
Wij hebben de ambitie om minstens twee keer per jaar een uitvoering voor publiek te presenteren, al dan niet in samenwerking met andere koren of muzikanten.
Daarnaast werken we elke twee jaar aan een groter project rond een thema.
Zo hebben we de afgelopen jaren met veel plezier de volgende concerten ten gehore gebracht:

• 2015 Orpheus – een mythische vertelling met liederen van onder anderen C.W. Gluck en Henry Purcell.
  • 2017 Vuurtorenwachten – liederen die over een leven bij en op de zee gaan. Met muziek van Randy Newman, George Dyson en anderen.
  • 2019 Bij Nacht en Ontij – een muzikale ode aan de nacht, aan de stad, de mensen, hun dromen en slapeloosheid, aan de liefde. Met liederen van bijvoorbeeld Edward Elgar en George Gerswin.
  • 2022 Van Londen naar Istanboel – met de Oriënt Express als uitgangspunt maken we een muzikale reis langs tal van culturen en invloeden: Van Purcell, Fauré en Bartók tot Bella Ciao en Drs. P.
    Op dit moment werken we onder de werktitel ‘Huis’ aan een nieuw programma, dat we in het najaar van 2024 hopen te presenteren.

Repetities

Dakoor repeteert op maandagavond, in de Plaza van ’t Hooge Veer, aan de Bredase weg in Tilburg.
De repetities beginnen om 20:00 uur en eindigen om 22:00 uur met een korte pauze tussendoor.
Na afloop is er gelegenheid om na te praten met een drankje.
Naast onze repetities organiseren we minstens één keer per jaar een repetitiedag of workshop in het weekend, waarbij we extra aandacht besteden aan bijvoorbeeld zangtechniek en de presentatie van liederen.