Mededelingen

fransdejong1947@gmail.com
Annie Romeinplein 16
5122 BT Rijen

Concert Van Londen naar Istanbul :
13 en 20 november 2022

Voor onze 2 concerten in november 2022 hebben wij de Oriënt Express als uitgangspunt genomen. Een bont gezelschap aan kunstenaars en bohemiens, avonturiers, welgestelden en staatslieden verplaatst zich in de vermaarde Oriënt Express van Londen naar Istanbul.  Al musicerend voeren zij het publiek van perron naar perron mee langs een rijke verscheidenheid aan culturen en invloeden. Zij bezingen hun ervaringen, variërend van verwondering, opwinding en plezier tot liefde en de weemoed van het afscheid nemen, en van verdriet en strijdlust tot kou en ontbering.

Het project kenmerkt zich door een even rijke variatie aan muziekstijlen: naast werken van Purcell, Händel, Fauré, Borodin en Bartók brengt Dakoor liederen als Bella Ciao, Avinu Malkeinu, Zitten in de trein (Yentl en de Boer) en Veerpont (Drs. P.)

We zingen onder de bezielende leiding van onze dirigent Herma Timmer. En we worden begeleid  door pianist Carl van Kuyck en violiste Gðda Stephensen,  die ook enkele instrumentale stukken ten gehore zullen brengen.Daarnaast hebben we samengewerkt met Oda Buijs (regieadvies) en Rudi Klumpjens (videobeeld).

Reserveren is noodzakelijk, betaling graag contant bij binnenkomst!

piusra@home.nl

Bij Nacht en Ontij, uit te voeren maart 2019.

Zoals de titel al verraadt, gaat het nieuwe programma van Dakoor over de nacht in al haar verschijningsvormen.  We zingen over de rust die ze brengt, maar ook over de onrust van wachtende geliefden, over stilte, verlatenheid, maar ook over feestgedruis.  De stijlen van de muziek lopen sterk uiteen;  Het programma neemt je mee van het prachtige Renaissance stuk Rest sweet Nymphs, tot aan het spannende Sunset van Grandage, uit de 20 ste eeuw.  Er is een mix te horen van klassieke- pop- en jazzmuziek.  Kortom, een zeer afwisselend programma.

Daarnaast vindt er een spannende samenwerking plaats met leden van de Ley River Bigband uit Goirle.  Zij zullen ons begeleiden en ook enkele muzikale intermezzo’s verzorgen.

Dirigent en artistiek leider: Herma Timmer
Pianist: Doré van Deijck
Regisseur: Lieve van Tuijl

Programma bij Nacht en Ontij

Rest sweet Nymphs – Pilkington (Uit hoofd)
You spotted snakes -Mendelssohn  (Uit hoofd)
Sure on this shining night Barber Instrumentaal
La Nuit -Rameau  (Uit hoofd)
Spanisch Serenade – Elgar (Uit hoofd)
Blackbird – Beatles ( Mannen alleen)
Summertime – Gershwin
It’s o so quiet – Bjork (Uit het hoofd)
In the wee small hours (Uit het hoofd)
Sing, Sing, Sing Instrumentaal
Something’s coming/Tonight Westside story
Oblivion – Piazolla Instrumentaal
Quand tu dors -Wende Snijders (Vrouwen + Solo)
Stil in Amsterdam – Shaffy (Uit het hoofd)
Dance me till the end of love – Instrumentaal +Solo
Toegift Reprise Dance me till the end…

In tegenstelling tot andere jaren willen wij ons programma, dit jaar, twee keer uitvoeren.

Dit doen we omdat we mensen uit ons vaste publiek, die op de geplande datum van ons optreden andere afspraken hadden, misliepen.   Ook vonden veel van onze leden het jammer als we na zoveel voorbereiding maar één keer op zouden treden.

Het idee kwam op, om in de Plaza bij de zorginstelling Amarant, óók een optreden te verzorgen.

De Plaza is onze vaste repetitieruimte en een optreden daar, stelt bewoners van het Hooge Veer in de gelegenheid om onze voorstelling te bezoeken, zonder dat daarvoor vervoer geregeld zou moeten worden.

Twee keer optreden brengt echter extra financiële  risico’s met zich mee.

De kosten voor de dirigente, de pianiste, musici, zaalhuur en de daar bij horende technici verdubbelen, terwijl lang niet zeker is of wij met deze opzet, een dubbel aantal toehoorders kunnen verwachten.   Dit ondanks het feit dat wij bewoners van Amarant expliciet zullen uitnodigen.   Aan deze bewoners willen wij geen entreeprijs vragen. Hun begeleiders, familie en kennissen zullen wij tegemoet komen met een gereduceerd tarief.  Met een bijdrage van Art-fact denken wij de extra risico’s af te kunnen dekken.

Het bestuur van Dakoor.